§ 1

1. Sklep internetowy OKULAROOM.pl dostępny pod adresem Internetowym www.okularoom.pl , prowadzony jest przez Dariusza Porębę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą FHU Dariusz Poręba, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7343336507, REGON 123145909
2. Niniejszy regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z klientem na odległość za pośrednictwem sklepu.

§ 2
Definicje

1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze sprzedawcą umowę w ramach sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą FHU Dariusz Poręba, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 7343336507, REGON 123145909
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu.
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez sprzedawcę pod adresem internetowym www.okularoom.pl
6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu.
8. Zamówienie – oświadczenie woli klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub produktów ze sprzedawcą.
9. Konto – konto klienta w sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie.
10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w sklepie, umożliwiający utworzenie konta.
11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w sklepie umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania sklepu, w którym widoczne są wybrane przez klienta produkty do zakupu, a także możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności ilości produktów.
13. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego. Przez umowę sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§ 3
Kontakt ze Sklepem

1. Adres Sprzedawcy: 1 Brygady 36/5 Nowy Sącz 33-300
2. Adres e-mail Sprzedawcy: info@okularoom.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 503961177
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 53 1950 0001 2006 0069 4118 0002
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą e-mail info@okularoom.pl

§ 4
Wymagania techniczne

Do korzystania ze sklepu, w tym przeglądania asortymentu sklepu oraz składania zamówień na produkty, niezbędne są:
1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Chrome, Firefox, Explorer
2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
3. włączona obsługa plików cookies,
4. zainstalowany program FlashPlayer.

§ 5
Informacje ogólne

1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną klienta.
2. Przeglądanie asortymentu sklepu nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówień przez klienta na produkty znajdujące się w asortymencie sklepu, możliwe jest albo po założeniu konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.
3. Ceny podane w sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4. Koszt dostawy na terenie Polski pokrywa kupujący. Na stronie przedstawione są opcje wysyłki. Darmowa wysyłka dla zamówień powyżej 199zł obowiązuje jedynie w Polsce, nie uwzględnia wysyłki za granicę.

§ 6

Zakładanie Konta w Sklepie

1. Aby założyć konto w sklepie, należy wypełnić formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię, Nazwisko, Adres zamieszkania, Numer kontaktowy, Adres e-mail.
2. Założenie konta w sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w formularzu rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć konto poprzez wysłanie stosownego żądania do sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w § 3.

§ 7
Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia zamówienia należy:
1. zalogować się do sklepu
2. wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”;
3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji;
4. jeżeli wybrano możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji – wypełnić formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia produktu)
5. kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”
6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności

1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy produktu:
a. Przesyłka kurierska
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
b. Płatności elektroniczne

§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży

1.Zawarcie umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia za pomocą formularza zamówienia w sklepie internetowym zgodnie z § 7 regulaminu.
W celu zawarcia umowy sprzedaży ze sprzedawcą klient wybiera na odpowiednich podstronach sklepu towary poprzez wybranie ich wzoru (modelu) i kliknięcie przycisku „dodaj do koszyka”, znajdującego się przy wybranym przez klienta towarze.
2. Do każdych zamawianych okularów klient ma możliwość dokonania wyboru jednego z rodzajów soczewek jakie znajdują się w asortymencie sklepu. Przy każdym z rodzajów soczewek wskazany jest ich koszt. W asortymencie sklepu dostępne są następujące rodzaje soczewek:
a. soczewki korekcyjne – przezroczyste,
b. soczewki „zerówki” – soczewki bez korekcji wady wzroku.
Dokonując zakupu standardowego kompletu oprawek z soczewkami w cenie 199zł klient otrzymuje jednoogniskowe soczewki sferyczne Praktis AR firmy  JZO z powłoką antyrefleksyjną, powłoką utwardzającą, która zabezpiecza soczewkę przed zarysowaniami, powłokami hydrofobową i oleofobową oraz filtrami promieniowania UVA i UVB. Dodatkowo klient ma możliwość zakupu m.in. wyższego indeksu 1.60, który wiąże się z dopłatą.
3. Składając zamówienie na okulary klient wybiera:
a. szkła okularów (korekcyjne)
4. Po dokonaniu wyboru szkieł, w celu kontynuacji złożenia zamówienia, klient powinien kliknąć przycisk „dodaj do koszyka”.
5. Towary znajdujące się w koszyku nie są jeszcze zamówione i klient ma możliwość dodania do koszyka kolejnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów, a także rezygnacji z dokonania zakupów.
6. Po weryfikacji koszyka należy kliknąć przycisk:
„Kontynuuj”. Jeżeli klient nie posiada konta, to na tym etapie może je założyć lub skorzystać z opcji „bez konta”, podając adres e-mail i dane niezbędne do realizacji zamówienia. W przypadku gdy klient wybierze opcję złożenia zamówienia bez zakładania konta, wówczas do złożenia zamówienia niezbędna jest akceptacja regulaminu oraz polityki. Jeżeli klient posiada konto, powinien się na nie zalogować.
7. Na tym etapie klient, który zamawia okulary korekcyjne, powinien wprowadzić dane umożliwiające sprzedawcy wykonanie okularów korekcyjnych zgodnie z zaleceniami lekarskimi wskazanymi na recepcie, poprzez wybranie jednej z dostępnych opcji:
a. przesłanie zdjęcia lub skanu recepty,
b. skorzystanie z możliwości późniejszego dosłania sprzedawcy recepty,
c. wypełnienie formularza danymi wskazanymi na recepcie.
8. Następnie należy wybrać sposób płatności. Zaktualizowana zostanie wówczas kwota do zapłaty, poprzez dodanie do niej opłaty za wybrane: formy płatności, specyfikację okularów.
9. Wskazane w koszyku towary wraz z podaniem ich ilości, cen, specyfikacją okularów dokonaną przez klienta, oraz wybrany sposób dostawy i płatności wraz z ich kosztem, stanowią skierowane do klienta przez sprzedawcę zaproszenie do złożenia oferty zakupu tych towarów. Klient z chwilą kliknięcia przycisku „kupuję i płacę” składa sprzedawcy ofertę zawarcia powyższej umowy. Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania oferty od klienta. W kolejnej wiadomości e-mail sprzedawca poinformuje klienta o przyjęciu albo odmowie przyjęcia oferty klienta. Z chwilą otrzymania przez klienta od sprzedawcy wiadomości e-mail z informacją o przyjęciu oferty, dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
10. Klient po kliknięciu przycisku „kupuję i płacę” zostanie przekierowany na stronę podmiotu realizującego płatności internetowe. Realizacja płatności odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie podmiotu realizującego płatności internetowe. W przypadku odmowy przyjęcia oferty klienta, płatność dokonana z góry jest w całości mu zwracana.
11. Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez sprzedawcę klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
12. W przypadku wyboru przez Klienta:
a. płatności przelewem lub płatności elektronicznych, klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
13. W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
14. Początek biegu terminu dostawy produktu do klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub płatności elektroniczne – od dnia uznania rachunku bankowego sprzedawcy.
15. W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
16. Dostawa produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

§ 10
Karta podarunkowa

1. Karta Podarunkowa może zostać wymieniona na dowolną parę okularów dostępnych w sklepie Okularoom.pl
2. Karta Podarunkowa może być wykorzystana tylko jeden raz.
3. W przypadku, gdy wartość towaru jest wyższa od kwoty karty podarunkowej, klient jest zobowiązany do uregulowania różnicy.
4. Przy realizacji karty podarunkowej użytkownikowi nie przysługuje prawo otrzymania zwrotu różnicy, gdy wartość otrzymywanego towaru jest niższa niż wartość nominalna karty podarunkowej.
5. Karty podarunkowe nie podlegają zwrotowi ani wymianie.
6. Okres ważności karty podarunkowej wynosi 12 miesięcy od dnia jego sprzedaży.
7. Zabrania się odsprzedaży kart podarunkowych osobom trzecim.

§ 11
Zwroty

1. Jeżeli klient jest konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie okularów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez klienta weszła w posiadanie okularów. Jeżeli przedmiotem umowy jest kilka par okularów, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym klient wszedł w posiadanie ostatniej pary okularów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez klienta weszła w posiadanie ostatniej z par okularów.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, klient powinien poinformować sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą lub pocztą elektroniczną (e-mail) na adres sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu.
3. Aby zachować termin odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
a. których przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, to jest w szczególności umów, których przedmiotem był zakup:
b. szkieł korekcyjnych wykonanych na indywidualne zlecenie klienta lub zgodnie z danymi wskazanymi na recepcie,
c. zakupu oprawek wraz ze szkłami korekcyjnymi
5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwraca klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności tylko wyłącznie za pomocą przelewu bankowego. Klient ponosi koszty przesyłki.
6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy lub do chwili dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Klient powinien odesłać lub przekazać rzecz do sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
8. Klient ponosi bezpośrednie koszty związane z wysyłką. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

§ 12
Reklamacja i gwarancja

1. Umową Sprzedaży objęte są nowe produkty.
2. Sprzedawca informuje, że ma obowiązek dostarczyć towar wolny od wad.
3. Reklamacje można składać pisemnie na adres sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a, mailowo na następujący adres e-mail: info@okularoom.pl
4. W reklamacji należy podać dane klienta, numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować) oraz opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji.
5. W przypadku, gdy przyczyną reklamacji jest nieprawidłowe widzenie, klient powinien przesłać sprzedawcy reklamowane okulary wraz z soczewkami w celu weryfikacji ich zgodności z receptą. Jeżeli soczewki zostały wykonane zgodnie z receptą, sprzedawca zaleca skontaktowanie się z optometrystą lub okulistą.
6. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania przez sprzedawcę.

§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym

. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji umowy sprzedaży, a jeżeli klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych klientów sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku klienta, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, administrator udostępnia zebrane dane osobowe klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie administratora.
b. W przypadku klienta, który korzysta w sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą administrator udostępnia zebrane dane osobowe klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§ 14
Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego regulaminu. O każdej zmianie sprzedawca poinformuje klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.